Welcome to our countries!!

Click here to see map of Elefsina and here for a closer look at our school! A web presentation(ppt) of The Economic High School - HERE

Dracula Bookmarks

Targoviste - between myth and reality

Synopsis

Centuries ago, Vlad Tepes, a Romanian prince, became well known in Europe because of his bloody habit, impaling. For this reason, people called him Vlad the Impaler. One of the favourite cities to express this bloody wish, was Targoviste. That’s why, Vlad the Impaler has been associated with Dracula, and Targoviste as one of Dracula’s house.
How does it look Targoviste nowadays?

A very quiet town, the only army that makes noise is for the celebration of the town.

Αιώνες πριν, γράφουν οι Ρουμάνοι συνεργάτες μας, ένας αιμοσταγής ηγεμόνας της Βλαχίας, ο Βλαντ Τέπες, ήταν διαβόητος στην Ευρώπη για τη συνήθειά του να ανασκολοπίζει τους εχθρούς του. Ένα από τα κάστρα του, το κάστρο του Δράκουλα βρίσκεται στην πόλη μας, Ταργκοβίστε, σήμερα μια ήσυχη επαρχιακή πόλη. Ο μόνος στρατός που παρελαύνει είναι οι κάτοικοι κατά τις τοπικές γιορτές.
A feedback from Medeea Secretariat

© video made by Romanian students Click here to see Elefsina today and its mythological background. NOTE: Demeter, the ancient goddess of earth, had a special connection to our town. "Demeter" is the name of the ship with which Dracula travelled from Romania to England, in a most thrilling story within a story! Πατήστε εδώ για πληροφορίες για τη μυθολογική Ελευσίνα και την πόλη σήμερα. ΣΗΜ.: Στο βιβλίο, ο Δράκουλας ταξιδεύει από τη Ρουμανία στην Αγγλία με καράβι που ονομάζεται ΔΗΜΗΤΡΑ! Πρόκειται για τη θεά των Ελευσινίων μυστηρίων που δίδαξε την καλλιέργεια του σίτου και έδωσε ελπίδα για τη μεταθανάτια ζωή στους θνητούς!

eTwinning conference

For the article on the conference in the Greek local press, press here Πατήστε εδώ για το άρθρο περί Διάσκεψης στον τοπικό τύπο του Θριασίου Αττικής.

Friday, February 27, 2009

Carnival means dressing up and making merry!


“I was not alone. The room was the same, unchanged in any way since I came into it. I could see along the floor, in the brilliant moonlight, my own footsteps marked where I had disturbed the long accumulation of dust. In the moonlight opposite me were three young women, ladies by their dress and manner. I thought at the time that I must be dreaming when I saw them, they threw no shadow on the floor. They came close to me, and looked at me for some time, and then whispered together.” Dracula, chapter 5
It’s the last Carnival week in Greece and kids at school dress up and have fun before the 40-day lent period that is a preparation for Easter.
Many customs go back to the ancient greek and roman era, but their survival and mutation enforcens social bonds within villages and towns.
A bookclub member is the perfect Dracula’s bride(s) (a modern version!) and revokes one of the most discussed excerpts in the book. The one we discussed last year in our etwinning forum, Johnathan’s seduction by Dracula’s bride who wanted to drink his blood. Here is the “beastly” side of human sexuality, the one that Plato in Phaedros compares to a lewd and ugly horse, that needs to be tamed by reason.
Στο τελευταίο διήμερο του Καρναβαλιού, οι μαθητές μας έρχονται ντυμένοι για να δώσουν μια γιορταστική νότα στο σχολείο. Μέλος της Λέσχης ήταν η ιδανική νύφη του Δράκουλα (εις τριπλούν), θυμίζοντας τις περσινές μας συζητήσεις πάνω στο γνωστό απόσπασμα της αποπλάνησης του Τζόναθαν (οικειοθελώς;) από το βαμπίρ που ήθελε να του πιει το αίμα. Η ανθρώπινη σεξουαλικότητα εκφράζεται στο βικτωριανό μυθιστόρημα ως κάτι σαγηνευτικό και τερατώδες, θυμίζοντάς μας το αγροίκο άλογο του Πλάτωνα στον Φαίδρο, που συμβολίζει τα ένστικτα που χρειάζονται χαλιναγώγηση από τη Λογική.

No comments: